תקציר

ב"ה

 תמצית הספר

 הספר מחולק ל- 7 פרקים גדולים שכל אחד מהם מכיל עשרות סעיפים.

 פרק ראשון – רק לא דיאטה

 בפרק זה מסבירה לאה למה לא מומלץ לעשות דיאטות, עד כמה הן מזיקות לבריאותנו ולמשקלנו.

דיאטה היא תקופה של מבצע ומבצעים תמיד מסתיימים. הפתרון לשיפור הבריאות ולירידה במשקל הוא אימוץ הכללים הבסיסיים של תזונה נכונה כאורח חיים שגרתי ולא כמבצע זמני.

 פרק שני- פעילות גופנית

 פעילות גופנית מהווה נושא מרכזי בהדרכותיה של לאה שמדגישה בפני מטופליה שאין שום תרופה שתעניק להם את היתרונות שמעניקה לבריאותם הפעילות הגופנית. הפעילות הגופנית המומלצת ביותר היא הליכה מהירה. לאה מלמדת כיצד ללכת כדי להפיק את מירב התועלות.

משפט מפתח בפרק זה הוא: הליכה אירובית = רפואה מונעת

לאה מספרת בהרחבה רבה ומרתקת על השינויים הפיזיולוגיים המתרחשים בגופנו בעקבות הפעילות הגופנית ועל השפעתה המשמעותית על כמה מצבי חולי שכיחים.

 פרק שלישי – תזונה

 פרק זה עוסק בכל הנושאים החשובים בתזונתנו. הבסיס להמלצותיה של לאה הוא הרפואה הסינית אשר עקרונותיה הן עקביות ולא השתנו כבר למעלה מ- 5,000 שנה, וזאת בניגוד לחוסר העקביות בהמלצותיה של הרפואה במערב שמשתנות לעיתים קרובות, בהתאם לתוצאות של מחקרים מדעיים חדשים.

באופן יישומי ופשוט, מועבר המסר החשוב ביותר בפרק זה והוא שהקפדה על עקרונות התזונה הנכונה איננה משימה כל כך קשה כפי שרבים חושבים. עם קצת תשומת לב כל אחד יכול להצליח בה.

שלושה מבין הנושאים החשובים בפרק זה הם:

שומנים – לאה מספרת לנו בפשטות מהם סוגי השומנים  הקיימים ולמה חשוב להפחית את צריכתם.

 תשומת לב מיוחדת מקבל שומן הטראנס. בפרק זה לאה מלמדת אותנו כיצד אפשר להמשיך ולהינות ממזון טעים ואהוב גם אם הוא מבושל עם כפית אחת בלבד של שמן.

 ממתיקים מלאכותיים – בפרק זה לאה מספרת לנו דברים חשובים מאוד על הממתיקים המלאכותיים – מידע שאינו מצוי אצל רוב הציבור בעולם. היא מספרת לנו על מחקרים מדעיים שמצביעים על כך שהממתיקים המלאכותיים גורמים להשמנה ומסוכנים לחולי סוכרת הרבה יותר מאשר לכלל האוכלוסייה.

לאה פונה אל ציבור צרכני הממתיקים המלאכותיים ואומרת: רק אחרי שתדעו את האמת על הרעלים הללו תוכלו לקבל את החלטה האם מתאים לכם להמשיך ולהכניס אותם לגופכם.

 תזונת ילדים – המסר החשוב ביותר בפרק זה הוא שהקפדה על עקרונות התזונה הנכונה אצל ילדים, חשובה הרבה יותר מאשר אצל מבוגרים משום שהשלכותיה על הילדים מרחיקות לכת. בעקבות מחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות , ברור לחלוטין שלתזונה בגיל הילדות יש השפעה לא רק על הגדילה וההתפתחות של הילדים, אלא גם על עתידם כמבוגרים, הן מבחינת האינטליגנציה והן מבחינת מצבם הבריאותי.

פרק זה מלא בטיפים כיצד אפשר בקלות לגדל ולחנך ילדים על תזונה נכונה – טיפים המבוססים על ניסיונה האישי של לאה כאם לחמישה ילדים.

פרק רביעי – שינה

 פרק זה עוסק בקשר שבין מחסור בשינה להשמנה, מחקרים מדעיים שבוצעו בשנים האחרונות מוכיחים שמחסור בשינה גורם להשמנה.

פרק חמישי – עישון

 פרק זה עוסק בנזקי העישון והקשר הישיר שלו לכמה מצבי חולי שכיחים. יש בו כמה אמירות נוקבות ומשמעותיות שהחשובה ביותר מביניהם היא: עישון ליד ילדים = Child Abuse

 פרק שישי – דמיון מודרך

 פרק זה עוסק בדמיון מודרך ככלי ריפוי שרוב הציבור בעולם לא מאמין בו ומתייחס אליו  כאל שטויות.

ההסברים של לאה בנושא זה מיוחדים. לאה קושרת את הדמיון המודרך באופן ישיר לעולם המדע ומוכיחה שריפוי באמצעות דמיון מודרך איננו בגדר שטויות אלא עובדה מדעית מוכחת.

 פרק שביעי – לא עוד ספר בישול

 זהו פרק של מתכונים בו לומדים הקוראים איך "תכלס" ליישם את השינויים עליהם לאה מדברת בספר.

רוב המתכונים מופיעים בשתי גרסאות, הגרסה המקורית והגרסה של לאה ובה השינויים שהיא מבצעת ברכיבי המזון, אשר הופכים את המתכון לבריא ולדל שומן.  הרעיון בפרק זה הוא שהקוראים ילמדו את עקרונות השינויים ויישמו אותם במתכונים האהובים עליהם.

הרצאות קרובות

אין אירועים עתידיים.